Bra att veta!
Leveranstid
3-8 arbetsdagar
Skickas inom 24-48h
Billiga priser
Fynda hetaste produkterna
Nya produkter
Webblagret fylls varje dag.

Köpinformation

När det beställs på Webblagret Sverige AB skickas automatiskt en orderbekräftelse via e-post, om du ej har fått orderbekräftelse inom 12 timmar bör du kontakta kundtjänst snarast. Vid fel pris, leveranstid, leveranssätt m.m. förbehåller vi rätten att korrigera detta i efterhand, om du är inte nöjd med vår korrigering kan du mejla oss på [email protected] så hjälper vi dig med detta. Webblagret Sverige AB ingår ej i avtal med minderåriga som är under 18 år utan målsmans godkännande. I den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträtts lagstiftning.

Priser och betalsätt

Priserna anges inklusive moms. Vi förbehåller rätten att ändra priser utan avisering om det skulle ske t.ex. större förändringar i valutakurser. För privatpersoner sker försäljningen via Swish och Svea Ekonomis säkra betalningssystem som erbjuder bank direktbetalning, delbetalning, faktura och kortbetalning. Både Swish och Svea ekonomi uppfyller kraven för PCI DSS och all information som du lämnar över till vår webbplats sker via krypterad överföring, det kan du se igenom att länken börjar med https://. Du handlar alltid tryggt och säkert på vår webbplats.

1. Svea kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.  Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.  Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på  nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

2. Svea faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du  ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är  bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha  några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Webblagret överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till  dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.  Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

3. Svea delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor  

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Leveranser

Våra leveranstider är mellan 3-8 arbetsdagar efter mottagande av din order. Din order packas och skickas inom 24-48 timmar efter att betalningen är slutförd och ordern är bekräftad. Om leveranstiden skulle bli orimligt lång har du som konsument rätt att häva köpet utan extra avgifter eller kostnader och få full återbetalning inom 20 dagar, detta gäller även specialbeställningar. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid så har du som konsument rätt att veta anledningen till förseningen och vi kommer att upplysa dig med en ny leveranstid. Beställningar som har mindre vikt och värde kan skickas med antingen brev eller varubrev, då levereras det direkt i din brevlåda, om brevet är för stor kommer du att få avisering att hämta det från närmaste utlämningsställe.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är alltid gratis oavsett storlek eller vikt på paketet Vi erbjuder följande fraktsätt: Postnord, DHL, UPS, TNT, GLS och DPD. Konsumenten kan ej välja transportör, vi kommer att välja den som passar bäst för din beställning.

Outlöst försändelse

För försändelser som ej är utlösta debiteras en avgift på 300 kr inklusive moms (600kr vid större produkter såsom TV, möbler m.m.) för att täcka Webblagret Sverige AB:s transport- och administrationskostnader.

Transportskada

Dubbelkontrollera alltid eran leverans vid uthämtning. Om själva produkten är skadat på grund av defekt kartong rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår kundtjänst kundservice@webblagret.se, för att vi skall kunna reklamera skadan måste vi anmäla transportskadan till transportören inom 3 dagar efter att ha mottagit leveransen, vi är tacksamma om du meddelar oss inom denna tid. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Ångerrätt

Du som privatkonsument har 14 dagars ångerrätt. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp och återfå den summa som du har betalat inom 14 dagar efter att ha meddelat oss. Ångerrätten börjar gälla efter att du har varan i din besittning. Du ska återsända varan/varorna inom 14 dagar efter att du har meddelat oss. Du kan få vänta tills dess att varan har kommit åter till oss eller så kan du lämna ett bevis på att varan har återsänts. Återbetalningen sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen.

Det gäller att produkten är i oförändrat skick, d.v.s. oanvänd, ej förstörd, ej skadad och i sådant skick att det går sälja till en ny kund utan prisavdrag. Det innebär att du får försiktigt öppna och undersöka varan men ej använda den. I de fall det har skett värdeminskning vid öppnandet och kontrollen kommer Webblagret Sverige AB att debitera konsumenten för denna värdeminskning. Konsumenten står för retur kostnaden och har ansvaret att försändelsen kommer oskadat till Webblagret Sverige AB. För att returnera ditt köp, vänligen mejla oss på [email protected] med ditt ordernummer så meddelas returadress och hur du går tillväga. Du kan även ladda ner konsumentverkets ångerblankett genom att trycka här. Det går givetvis bra att returnera en del av beställningen, då återbetalas den varan.

Ångerrätten gäller inte för följande om plomberingen är bruten eller om produkten är använd:

  1. Datorprogram
  2. Spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits
  3. In-ear hörlurar
  4. Underkläder och badkläder
  5. Peruker och löshår
  6. Kosmetiska produkter såsom hår- och hudvårdsprodukter och parfymer
  7. Örhängen eller piercingsmycken

Reklamation och felleverans

Du som kund har 3 års reklamationsrätt efter att ha mottagit varan enligt Konsumentköplagen gällande fabrikationsfel. Du kan läsa mer om din reklamationsrätt på konsumentverket.se. Reklamationsrätten gäller endast för privatpersoner och inte företag. Om varan skulle vara transportskadad eller fellevererad står vi för all kostnad för att åtgärda felet. Om produkten du har fått är fel så rekommenderar vi att du kontaktar oss. Kontakta vår kundtjänst [email protected] så hjälper vi dig med en lösning. Det krävs att du sparar kvittot och kollinr för spårning. Om vi inte lyckas ersätta defekta produkten med en ny produkt eller liknande produkt kommer vi att att återbetala dig. Vid retur skall varan emballeras på ett bra sätt så att varan inte kan komma till skada.

Webblagret följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN). Om ärendet inte löser sig enligt dina krav efter att du har varit i kontakt med vår kundservice, så kan du kontakta ARN som avgör ärendet och fattar beslut som en rekommendation enligt lag som Webblagret kommer att följa. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Garanti

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden, det täcker alltså som endast eventuella tillverkningsfel som produkten kan ha. Det innebär att det inte gäller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion eller utseende. Webblagret Sverige AB erbjuder högsta kvalitet och bästa garanti för sina kunder, alla varor har 2 års garanti från och med leveransdatum förutom vissa produkter där garantitiden har angetts i produktbeskrivningen. Garantin gäller inte om fel orsakas av missbruk, manipulering, fel spänning, fel installation eller slitage. När det gäller datorprodukter täcker inte garantin borttagning av virus, programvaruåterställning, hårddisk ominstallation efter formatering. Garantin gäller heller inte om någon detalj av garantin eller inköpsbeviset ändras, ersätts eller om identifikationsnumret eller garantiprodukten manipuleras eller repareras utan förhandstillstånd av teknisk service.

Uppladdningsbara batterier har endast 3 månaders garanti. Bläckpatroner, förbrukningsartiklar, datamedia, tonerkassetter, förbrukningsartiklar har endast 60 dagars uppackningsgaranti. Alla garantier gäller i Sverige. Orderbekräftelsen är garantibeviset är som du fick via e-post. Tillverkarna kan ha utökade garantitid, för mer information besök respektive tillverkarens webbplats.

Manualer

Om produkten kräver att ha manual så kommer den att ha det i fysisk eller digital form. Produkterna har manual på engelska eller svenska, om produkten inte skulle ha svensk bruksanvisning, kan du mejla oss på [email protected] så vi hjälper dig! Du kan läsa mer om dina rättigheter här: Konsumentverket bruksanvisning.

Ladda ner köpvillkor i PDF format genom att trycka här.