Bra att veta!
Leveranstid
3-8 arbetsdagar
Skickas inom 24-48h
Billiga priser
Fynda hetaste produkterna
Nya produkter
Webblagret fylls varje dag.

Leverans & Betalning  

Priserna anges inklusive moms. Vi förbehåller rätten att ändra priser utan avisering om det skulle ske t.ex. större förändringar i valutakurser. För privatpersoner sker försäljningen via Svea Ekonomis säkra betalningssystem som erbjuder delbetalning, faktura, kortbetalning eller Swish.

Våra leveranstider är mellan 3-8 arbetsdagar efter mottagande av din order. Din order packas och skickas inom 24-48 timmar efter att betalningen är slutförd och ordern är bekräftad. Om leveranstiden skulle bli orimligt lång har du som konsument rätt att häva köpet och få full återbetalning inom 20 dagar. Beställningar som har mindre vikt och värde kan skickas med antingen brev eller varubrev, då levereras det direkt i din brevlåda, om brevet är för stor kommer du att få avisering att hämta det från närmaste utlämningsställe.

Hur funkar det med faktura? 

Vi gör det enkelt och smidigt för dig med både faktura- och delbetalning. Du klickar bara i ”faktura” eller ”delbetalning” där du väljer betalalternativ, sedan uppger du ditt personnummer och identifierar dig med Mobilt BankID - sedan är köpet klart.

Klicka här för mer information kring fakturafrågor.

Vem levererar min beställning?

Leveranser sker i samarbete med våra grossister/leverantörer och fraktbolagen: DHL, UPS, POSTNORD, TNT, GLS eller DPD.
Systemet väljer automatiskt ut det billigaste alternativet och på så sett kan vi alltid hålla fri frakt. 

Vilka olika betalsätt finns det?

  1. Swish
  2. Bank direktbetalning
  3. Kortbetalning
  4. 14 dagars faktura
  5. Delbetalning

När jag beställer får jag upp "Kreditansökan nekad", varför?

Vänligen kontakta Svea Ekonomis kundservice.
08 514 931 13
Email: [email protected]

Måndag-torsdag 8-19
Fredag  8-18
Lördag  10-17
Söndag  11-17

Var är min order?

I hemsidan och orderbekräftelsen så står leveranstiden på din beställning. Du kan följa upp din order genom att logga in på ditt konto som kund.

Min produkt är transportskadad, vad gör jag?

Dubbelkontrollera alltid eran leverans vid uthämtning. Om själva produkten är skadat på grund av defekt kartong rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår kundtjänst [email protected], för att vi skall kunna reklamera skadan måste vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3 dagar, efter denna tid kan vi tyvärr inte kräva från fraktförsäkringen vilket resulterar i att vi ej kan hjälpa dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Hur gör jag ifall jag vill avbryta hela leveransen? 

Om du av någon anledning vill annullera en beställning och återkalla avsändningen kan du avbeställa din order genom att mejla oss på kundtjänst: [email protected]

Vi informerar dig dock om att på grund av automatiseringen i orderhanteringen kan en order avbrytas med kort varsel vilket innebär att du kan endast avbryta din order ifall inte leverans har skett vilket brukar vara inom 24-48 timmar. Har ordern skickats till dig har du fortfarande möjlighet att returnera produkten till oss inom 14 dagar ifall produkten inte är använd, vänligen kontakta Kundtjänst och läs mer under ”Öppet Köp och Ångerrätt”. 

Hur ser jag om produkten finns i lager?

På produktsidan kan du alltid se ifall det finns i lager eller inte. Kan du lägga till produkten i kundvagnen så finns det i lager. Vi kan alltid kontakta våra leverantörer / grossister ifall det är slut i lager och återkoppla till er när det finns i lager igen, vänligen mejla kundtjänst: [email protected]

Vad är fyndhörnan?

Fyndhörnan är en hörna med produkter som har returnerats tillbaka till oss, antingen kan det vara en produkt utan förpackning eller som har fått en liten skada under frakt. Det kan även vara en produkt som returnerats från kund utan några som helst skador. Alla produkter som returneras och säljs via Fyndhönan kontrolleras alltid av Webblagret innan det läggs upp på hemsidan. Det står alltid på produktsidan ifall produkten har någon skada eller inte. Alla produkter i fyndhörnan har reducerad pris. 

Öppet köp och ångerrätt

Du som privatkonsument har 14 dagars öppet köp. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp och återfå den summa som du har betalat inom 14 dagar efter att ha mottagit varan. Det gäller att produkten är i oförändrat skick, d.v.s. oanvänd, ej förstörd, ej skadad och i sådant skick att det går sälja till en ny kund utan prisavdrag. Det innebär att du får försiktigt öppna och undersöka varan men ej använda den. I de fall det har skett värdeminskning vid öppnandet och kontrollen kommer Webblagret Sverige AB att debitera konsumenten för denna värdeminskning. Konsumenten står för returkostnaden och har ansvaret att försändelsen kommer oskadat till Webblagret Sverige AB. För att returnera ditt köp, var snäll och mejla oss på [email protected] med ditt ordernummer så hjälper vi dig så snabbt som möjligt!

Ångerrätten gäller inte för följande om plomberingen är bruten eller om produkten är använd:

1. Datorprogram

2. Spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits

3. In-ear hörlurar

4. Underkläder och badkläder

5. Peruker och löshår

6. Kosmetiska produkter såsom hår- och hudvårdsprodukter och parfymer

7. Örhängen eller piercingsmycken

Garanti

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Det innebär att det inte gäller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion eller utseende. Webblagret Sverige AB erbjuder högsta kvalitet och bästa garanti för sina kunder, alla varor har 2 års garanti från och med leveransdatum förutom vissa produkter där garantitiden har angetts i produktbeskrivningen. Garantin gäller inte om fel orsakas av missbruk, manipulering, fel spänning, fel installation eller slitage. När det gäller datorprodukter täcker inte garantin borttagning av virus, programvaruåterställning, hårddisk ominstallation efter formatering. Garantin gäller heller inte om någon detalj av garantin eller inköpsbeviset ändras, ersätts eller om identifikationsnumret eller garantiprodukten manipuleras eller repareras utan förhandstillstånd av teknisk service.

Uppladdningsbara batterier har endast 3 månaders garanti. Bläckpatroner, förbrukningsartiklar, datamedia, tonerkassetter, förbrukningsartiklar har endast 60 dagars uppackningsgaranti. Alla garantier gäller i Sverige. Orderbekräftelsen är garantibeviset är som du fick via e-post. Tillverkarna kan ha utökade garantitid, för mer information besök respektive tillverkarens webbplats.

Har ni en fysisk butik? 

Vi har ingen fysisk butik. Webblagret följer utvecklingen, snart har internet tagit över alla fysiska butiker och utvecklingen går mer och mer åt onlinebutiker. Utan fysisk butik kan vi hålla konkurrent kraftiga priser. Målet är alltid att vara billigast på marknaden.